måndag 4 juni 2012

Testing Testing

I dag har jag provat medicin, vi bestämde att gå tillväga så. Jag fick 10 mg Ritalin och sen roade jag mig på egen hand i en och en halv timme tills det var dags att träffa psykologen och utvärdera. Så vad kände jag då? Först blev jag varm, torr i munnen en liten stund av yrsel vilket var väldigt obehagligt, den största skillnaden dock var att det blev "tyst" uppe i huvudet och jag kände mig lugn, väldigt lugn. Gjorde Connors kognitiva test och fick 50/50 ADHD/ej ADHD som medicinerad. Kände själv dock att jag kunde behålla fokus bättre även fast övningen var astråkig och att jag kunde komma tillbaka snabbt när jag vandrade iväg i tankarna, något som annars inte funkar alls. Det var mycket lättare att koncentrera sig faktiskt.

Tyvärr så hade läkaren missuppfattat och inte skrivit ut något recept så nu får jag vänta på att det blir åtgärdat. Vad tycker jag då? Ja allt som allt den stund jag kände mig klar i huvudet och lugn så kändes det ju väldigt positivt, hoppas dock att ev biverkningar är högst tillfälliga för yrseln var inte trevlig alls.

Såg och provade en klänning på stan,utan att bli stressad över folk eller att behöva prova, den satt som en smäck så den vill jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar